سید باقر فتاحی، رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام کرد:

واگذاری ۴۱۲ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه در شعب بانک توسعه تعاون

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از واگذاری ۴۱۲ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در شعب این بانک به عنوان یکی از دو بانک دولتی این طرح خبر داد.

به گزارش ایبنا، رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از واگذاری ۴۱۲ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در شعب این بانک به عنوان یکی از دو بانک دولتی این طرح خبر داد.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ضمن تبریک هفته دولت از استقرار دولت جدید همزمان با این هفته به نیکی یاد نمود و گفت: وزیرانی جایگاه‌های راهبردی و مهم دولت را به عهده گرفته‌اند که از ویژگی‌های ممتازی در دانش، تخصص، تجربه و قدرت راهبری مجموعه برخوردار هستند.

وی با اشاره به واگذاری ۴۱۲ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی از سال ۹۸ تاکنون توسط شعب بانک در سراسر گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از دو بانک عامل دولت در این طرح حضور دارد و با ایفای نقش بموقع و مناسب موجبات انضباط مالی و نقدینگی دولت و نیز تسویه حساب با پیمانکاران طرف حساب دولت را فراهم می‌سازد.

فتاحی همچنین از خرید ۹۵۰۰ میلیارد ریال اوراق بدهی دولت توسط بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت: این مکانیزم مالی نیز با هدف ساماندهی وضعیت مالی دولت ایجاد شده است و بانک توسعه تعاون در این زمینه نیز همکاری مساعدی با دولت برقرار نموده است.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون حضور این بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، بند الف تبصره ۱۸ و ماده ۵۲ قانون بودجه را نیز در تکمیل همکاری با دستگاه‌های دولتی عنوان نمود و گفت: بانک توسعه تعاون تا کنون ۲۶ هزار میلیارد ریال در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و ۳۳ هزار میلیارد ریال نیز در اجرای بند الف تبصره ۱۸ و ماده ۵۲ قانون بودجه تسهیلات پرداخت نموده است.

وی همچنین پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانک توسعه تعاون به معرفی‌شدگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید را یادآور گردید و گفت: این تسهیلات در کمک به اشتغال‌زایی اقشار کمتر برخوردار ایجادشده است و تأثیر مثبتی بر تحقق اهداف اجتماعی دولت در ایجاد عدالت فراگیر در میان اقشار و مناطق جغرافیایی ایجاد می‌کند.

وی افزود: گرچه دولت در امور تصدی‌گری اقتصادی دخالتی ندارد و در حمایت از واحدهای اقتصادی و تولیدی نقش سیاست‌گزاری و راهبری را ایفا می‌کند، بااین‌وجود انتظارات و توقعات بی‌شماری از دولت و دستگاه‌های دولتی در ایجاد زیرساخت‌ها، فراهم‌سازی شرایط مناسب برای کار و زندگی وجود دارد.