پرداخت وام ودیعه مسکن با نرخ ۱۸ درصد

معاون اعتباری شعبه مرکزی بانک ملت گفت: هنوز بخشنامه کاهش پنج درصدی بازپرداخت وام ودیعه مسکن ابلاغ نشده است

معاون اعتباری شعبه مرکزی بانک ملت با اشاره به اینکه هنوز بخشنامه کاهش پنج درصدی بازپرداخت وام ودیعه مسکن ابلاغ نشده است گفت :همچنان پرداخت این وام با سود ۱۸ درصد است. شرایط دریافت وام ودیعه مسکن مانند وام‌های دیگر طبق دستورات بانک مرکزی است.

 

محسن حدادی‌فر اظهار کرد: مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهر اصفهان ۷۰ میلیون تومان و با بازپرداخت پنج ساله است و اقساط ماهانه آن حدود یک میلیون و۷۰۰ هزار تومان می‌شود.

 

به گفته وی شرایط دریافت وام ودیعه مسکن مانند وام‌های دیگر طبق دستورات بانک مرکزی است و معرفی و تعداد ضامن هم بر اساس توان بازپرداخت ضامن‌ها به‌علاوه فقدان بدهی‌های معوق است.

 

معاون اعتباری شعبه مرکزی بانک ملت در رابطه با میزان استقبال مستأجران از این تسهیلات تصریح کرد: سال گذشته به دلیل درصد پایین‌تر بازپرداخت وام، استقبال خوبی انجام گرفت اما امسال تا این زمان، شرایط وام ودیعه تفاوتی با وام‌های معمول بانکی نکرده است و معلوم نیست تا چه میزان متقاضی داشته باشد.

 

حدادی‌فر در رابطه با امکان فروش و یا انتقال این تسهیلات گفت: دریافت آن فقط بر اساس ارائه اطلاعات اجاره‌نامه رسمی و کد رهگیری امکان‌پذیر است اما اینکه پس از طی این مراحل و دریافت وام، متقاضی چه تصمیمی بگیرد نامشخص است.