پیش‌ بینی قیمت ۷۰۰هزار دلاری برای رمز ارز محبوب

با توجه به روند بازار رمزارزها و افزایش پذیرش بیت‌کوین از سوی برخی از شرکت‌های مشهور مانند پی‌پال، یکی از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرد که قیمت این رمزارز مشهور در طول ۱۰سال آتی، ممکن است به ۷۰۰هزار دلار هم برسد.

به گزارش فوربس، بازار رمزارزها به رغم نوسانات اخیر در سال گذشته شاهد رشد بوده و بیت‌کوین نیز صعود حدود ۲۵۰درصدی تجربه کرده است.

قیمت بیت‌کوین در اوایل سال جاری، پیش از اینکه حدود ۴۰درصد از ارزش خود را در طول چند هفته از دست دهد، وارد کانال ۶۰هزار دلاری شد. اما بسیاری از سرمایه‌گذاران رمزارزها اطمینان دارند که بیت‌کوین فراتر از بالاترین قیمت خود خواهد رفت و به طور بالقوه باعث تقویت سایر رمزارزهای کوچک خواهد شد.

در حال حاضر، یکی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین که ۲.۸میلیارد دلار از این دارایی را در اختیار دارد، پیش‌بینی کرده که قیمت این رمزارز در طول دهه آینده حدود ۱۵۰۰درصد افزایش یابد.

دن مورهد، بنیان‌گذار Pantera Capital اذعان داشت: “ما یک مطالعه در خصوص شمار افرادی که در طول سال‌های اخیر از بیت‌کوین استفاده کرده‌اند و همچنین قیمت این رمزارز انجام داده‌ایم. هر دوی مجموعه این داده‌ها، هر دو سال افزایش می‌یافت. اگر این روند ادامه داشته باشد، زمانی که همه افراد دارای تلفن هوشمند از بیت‌کوین استفاده ‌کنند، قیمت آن به ۷۰۰هزار دلار خواهد رسید. بازه زمانی ۱۰ساله یک پیش‌بینی منطقی است.”

از آنجا که پلتفرم‌های پرداخت مانند پی‌پال و شرکت‌های فناوری مالی مانند اسکوئر به کاربران امکان خرید و مبادله دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد، پذیرش بیت‌کوین در سال گذشته به سرعت افزایش یافته است.

برخی دیگر، از جمله شرکت‌های بزرگ کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مسترکارت اخیرا اعلام کرده‌اند که برای حمایت بیشتر از بیت‌کوین و سایر رمزارزها آماده می‌شوند.

لازم به ذکر است که بیت‌کوین در سال جاری به لطف حمایت مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، رشد قابل توجهی تجربه کرد. تسلا اعلام کرد که در ماه فوریه به ارزش ۱.۵میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شد این رمزارز در کانون توجه قرار گیرد.

برخی نیز بیت‌کوین را به عنوان یک مانع در برابر افزایش جریان تورم معرفی کرده‌اند که تهدیدی برای کاهش ارزش پول‌های فیات به شمار می‌رود.

در همین حال معامله‌گران بیت‌کوین و سایر رمزارزها، شاخص‌هایی را دنبال می‌کنند که نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین در کوتاه مدت به کجا می‌رسد.

مارکوس سوتیریو از کارگزاری GlobalBlock مستقر در بریتانیا، با اشاره به داده‌هایی که نشان می‌دهد دلالان کوتاه مدت در چند ماه گذشته در حال فروش بوده‌اند در حالی که دارندگان بلندمدت به فکر انباشت آن هستند، هفته گذشته در یادداشتی نوشت: “برخی از تحلیل‌های درون زنجیره‌ای، ادامه روند صعودی را نشان می‌دهد.”

“از نظر فنی، بیت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۱روزه بسته شده که توسط بسیاری از افراد به عنوان سطح حمایتی برای روند صعودی بازار در نظر گرفته می‌شود. با این حال، شکست این روند صعودی نشان می‌دهد که بیت‌کوین ممکن است پیش از ادامه رالی خود، به محدوده متوسط در حدود ۳۶هزار دلار یا پایین‌تر سقوط کند.”

پس از سقوط بیت‌کوین در ماه می، این رمزارز در تلاش برای دست یافتن به کانال ۴۰هزار دلاری به عنوان سطح حمایتی بوده است. با این حال برخی بر این باورند که قیمت بیت‌کوین در ماه آگوست تغییر خواهد داشت.

پانکاج بالانی، مدیر اجرایی در کارگزاری Delta اظهار کرد: “داده‌های موجود نشان می‌دهد که بازار در حال آماده شدن برای رشد مجدد بیت‌کوین تا اواسط ماه آگوست است.”