عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کرونا:

پیک بیماری در برخی از استان های کشور رو به کاهش است / هیچ سویه ناشناخته‌ای از کرونا در ایران مشاهده نشده است

دبیر کمیته علمی کووید -۱۹ گفت: پیک بیماری در برخی از استان های کشور ( حدود ۱۰ استان) رو به کاهش است و مابقی استان ها یا در پیک بیماری هستند یا به پیک بیماری نرسیده اند.

به گزارش برنا، عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کووید -۱۹ گفت: اگر بخواهیم وضعیت کل کشور را در نظر بگیریم مشاهده می کنیم که پیک بیماری در برخی از استان های کشور ( حدود ۱۰ استان) رو به کاهش است و مابقی استان ها یا در پیک بیماری هستند یا به پیک بیماری نرسیده اند.

او با بیان اینکه برآورد وضعیت بیماری در استان های کشور را برای دو هفته آینده نمی توانیم پیش بینی کنیم، افزود: پیک دلتا، پیک طولانی ای است و در دو هفته پیش رو فکر نمی کنم که افزایش میزان بیماری را داشته باشیم و اوضاع بیماری خصوصا در تهران به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

 

عابدینی درباره صحت اعلام آمار های مبنی بر فوت بیش از اندازه ی افراد واکسینه شده به دلیل ابتلا به کرونا بعد از دز دوم تزریق واکسن گفت: این آمار احتمالا در راستای تحلیل داده های بعد از واکسن است که در این خصوص امروز کمیته علمی ستاد کرونا جلسه ای را تشکیل خواهد داد و این موضوع را بررسی کند. همچنین فکر نمی کنم این موضوع تحلیل درستی از آمار و اطلاعات باشد.

 

دبیر کمیته علمی کووید -۱۹ درباره احتمال وجود سویه جهش یافته ایرانی ویروس کرونا افزود: ما هنوز بررسی این موضوع را انجام ندادیم و چیزی نداریم که بگوید ما چیزی غیر از جهش های شناخته شده در ایران داریم.

 

او گفت: هیچ سویه ناشناخته ای در ایران مشاهده نشده است و موارد موجود ویروس دقیقا همان سویه هایی انگلیسی، دلتا و موارد موجود است که البته سوش غالب همچنان دلتا است.