کاهش قیمت جهانی نفت خام در پایان معاملات

قیمت جهانی نفت خام در معاملات دیشب تحت تأثیر اقدام اخیر عربستان سعودی برای کاهش قیمت‌های تحویل نفت این کشور که نگرانی‌هایی در مورد تقاضای نفت به وجود آورد، افت کرد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی نفت خام در معاملات دیشب تحت تأثیر اقدام اخیر عربستان سعودی برای کاهش قیمت‌های تحویل نفت این کشور که نگرانی‌هایی در مورد تقاضای نفت به وجود آورد، افت کرد.

قیمت جهانی نفت خام در معاملات دیشب تحت تأثیر اقدام اخیر عربستان سعودی برای کاهش قیمت‌های تحویل نفت این کشور که نگرانی‌هایی در مورد تقاضای نفت به وجود آورد، افت کرد اما داده‌های قدرتمند اقتصادی از چین و تعطیلی بخشی از تولید نفت آمریکا باعث شد تا امروز (چهارشنبه) بخشی از این افت جبران شود.

قیمت نفت خام برنت، بنچ‌ماک جهانی قیمت نفت که در پایان معاملات دیشب ۰.۷۳ درصد افت کرده و به ۷۱.۶۹ دلار رسیده بود صبح چهارشنبه تا ساعت ۹:۱۵ به وقت تهران، با رشدی جزئی به ۷۱.۷۱ دلار رسید.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس آمریکا، دابلیوتی‌آی، که دیشب ۱.۳۶ درصد سقوط کرده و به ۶۸.۳۵ دلار رسیده بود تا این لحظه ۰.۲۳ درصد رشد کرده و به ۶۸.۵۱ دلار بازگشته است.

تاماس وارگا از کارگزاری نفت پی‌اموی، می‌گوید: کاهش شدید قیمت‌های رسمی فروش نفت خام عربستان و شوک وارد به بازارهای مالی از گزارش اشتغال ضعیف آمریکا در روز جمعه کافی بود تا قیمت‌های نفت تحت فشار قرار بگیرند.

گزارش اداره گمرک چین نشان داد که صادرات ماه آگوست این کشور با رشدی غیرمنتظره روبرو شده است. این داده‌ها باعث شد تا امیدها به تقویت رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین واردکننده نفت جهان بیشتر شود.