کاهش قیمت طلا به دنبال فروش عمده / هر بیت کوین برابر با چند اونس طلا است؟

در ساعات نخست معاملات روز دوشنبه (18 مردادماه)، طلا افت قابل توجهی تجربه کرد که به گفته تحلیلگران ناشی از فروش عمده این فلز گرانبها و همچنین بهبود وضعیت اشتغال آمریکا بوده است.

به گزارش کوین‌تلگراف، قیمت طلا صبح امروز (۱۸ مردادماه) به زیر هزار و ۷۰۰دلار در هر اونس افت کرد که به گفته تحلیلگران این امر به دلیل فروش برای جلوگیری از ضرر بوده است.

 

قیمت فلز زرد در معاملات صبح آسیا کاهش یافت و باعث بیشتر شدن ضررهای هفته گذشته شد.

در تاریخ ۹آگوست، قیمت طلا به سرعت به پایین‌ترین سطح خود از ماه مارس رسید و این سقوط ناگهانی باعث افت قیمت به زیر کانال هزار و ۷۰۰دلاری شد.

 

طبق گزارش Tradingview، قیمت فلز زرد در ساعات نخست معاملات آسیا در روز دوشنبه به هزار و ۶۹۰دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا از آن زمان بهبود اندکی تجربه کرده و در زمان نوشتن این گزارش به هزار و ۷۴۲دلار در هر اونس رسیده است.

طلا در حال حاضر ۴درصد افت را در طول ۷هفته گذشته، و ۸.۷درصد کاهش را از زمانی که بالای کانال هزار و ۹۰۰دلار در هر اونس در پایان ماه می رسیده بود، تجربه کرده است. همچنین این فلز گرانبها از ابتدای سال تا کنون ۸درصد عقب‌نشینی کرده و در حال حاضر ۱۴.۶درصد پایین‌تر از بالاترین حد خود در آگوست ۲۰۲۰، یعنی ۲هزار و ۴۰دلار در هر اونس معامله می‌شود.

 

پیتر برانت، معامله‌گر فارکس، علت این سقوط را نقدینگی ناشی از فروش گسترده اذعان کرد. همچنین تحلیلگران شرکت بازرگانی سیتی ایندکس لندن افت قیمت صبح امروز را فروش مربوط به جلوگیری از ضرر در شرایط حساس بازار توصیف کردند.

 

با این حال، آمار بیکاری ایالات متحده نیز عاملی برای کاهش قیمت کالاها در هفته گذشته بوده است. بر اساس گزارش اداره آمار کار که روز جمعه منتشر شد، نرخ بیکاری بیش از حد انتظار کاهش یافت و از ۵.۹درصد به ۵.۴درصد رسید که پایین‌ترین سطح آن از زمان شروع همه‌گیری کرونا بوده است.

 

با رشد بازار کار، اقتصاد ایالات متحده همچنان در حال بهبود است و از این رو سیتی ایندکس نتیجه‌گیری می‌کند: “داده‌های مشاغل بهتر، بازده دلار و اوراق قرضه آمریکا را بالاتر می‌برد، اما هرگز فرمول خوبی برای کالاها نیست.”

 

از طرفی، در حالی که ارزش یک بیت کوین اخیرا به اندازه ۲۵اونس طلا بود، این رمزارز در برابر طلا از بالاترین سطح خود ۲۸.۵درصد افت تجربه کرده است. زمانی که قیمت این رمزارز ۶۵هزار دلار بود، به اندازه ۳۵اونس طلا ارزش داشته است. با این حال، ارزش بیت‌کوین در ابتدای سال ۲۰۲۱، برابر با ۱۵.۵اونس از فلز زرد بود.

 

به گفته CoinGecko، در زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین در طول ۲۴ساعت گذشته ۲درصد افت تجربه کرده و به قیمت ۴۳هزار و ۶۶۷دلار معامله می‌شود.