رشد بیش از ۲هزار میلیارد تومانی سود عملیاتی وبملت

بانک ملت در ماه گذشته، بیش از دو هزار میلیارد تومان سود عملیاتی کسب کرد.

به گزارش اقنصادآنلاین، بانک ملت در ماه گذشته، بیش از دو هزار میلیارد تومان سود عملیاتی کسب کرد. همچنین تسهیلات اعطایی این بانک در مقایسه با ماه گذشته، افزایش دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومانی را ثبت کرد و درآمد این تسهیلات، به پنج هزار میلیارد تومان رسید

بانک ملت طی اطلاعیه‌ای که در سامانه کدال منتشر کرد، به تشریح عملکرد خود در مرداد ماه سال جاری پرداخت. بانک ملت در این مدت، بیش از ۹۱۲هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون‌ دریافت کرد. با وجود اینکه این رقم نسبت به تیر ماه سال جاری، ۱۸هزار و ۸۱۰میلیارد تومان کاهش یافته است اما نسبت به مرداد سال ۹۹، رشدی دو درصدی را ثبت کرده است. گفتنی است سپرده های قرض الحسنه جاری با تخصیص حدود ۴۸۰هزار میلیارد از کل این مبلغ به خود، در این زمبنه پیشتاز است.

از سویی دیگر، بانک ملت در مرداد ماه حدود ۶۴۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد که این عدد نسبت به ماه گذشته، افزایش دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومانی را ثبت کرده است. علاوه بر آن، این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، تقریبا ۷۰درصد افزایش یافته است. لازم به ذکر است بیش ۵۵درصد از این مبلغ، از تسهیلات ارزی بانک ملت بدست آمده است.

پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، حدود پنج هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی برای بانک ملت به ارمغان آورد. این رقم در مقایسه با ماه گذشته حدود ۱۶درصد افزایش داشته و نسبت به مرداد ماه سال گذشته، بیش از دو برابر شده است.  همچنین مجموع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملت در مرداد ماه به دو هزار و ۹۵۰میلیارد تومان رسید که حکایت از رشد سه میلیارد تومانی این مبلغ دارد. با این وجود این عدد نسبت به مرداد ماه سال ۱۳۹۹، حدود ۱۰۶درصد رشد را تجربه کرده است.

با مقایسه درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملت می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد خوب این بانک در مرداد ماه، سود عملیاتی بیش از دو هزار و ۵۰میلیارد تومانی را برای وبملت به همراه داشته که در یک سال گذشته بی سابقه بوده است. به طوری که سود عملیاتی وبملت در مرداد ماه، در مقایسه با تیر ماه سال جاری ۵۰درصد و نسبت به مرداد سال گذشته، ۱۰۶درصد افزایش یافته است.

WhatsApp Image 2021-09-11 at 14.14.23