سردار محمد قنبری

کشف ۹۱۴ فقره سرقت مربوط به وسایل‌نقلیه در ۴۸ ساعت

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به اجرای طرح ۴۸ ساعته مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه در ۲۳ استان کشور، از کشف ۹۱۴ فقره سرقت وسایل‌نقلیه خبر داد و گفت: سرقت وسایل‌نقلیه به دلیل برخی ویژگی‌ها نسبت به دیگر سرقتها، همواره در کانون توجه سارقان است.

سردار محمد قنبری با اشاره به هدف‌گذاری پلیس آگاهی برای تشدید مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه و اجرای طرح ۴۸ ساعته مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه در ۲۳ استان کشور، اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌ای و ارتقاء ضریب احساس امنیت اجتماعی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

رئیس پلیس آگاهی افزود: از مجموع ۹۱۴ فقره کشف سرقتهای وسایل‌نقلیه، ۵۶۷ فقره مربوط به سرقت لوازم، قطعات و محتویات خودرو، ۲۰۱ فقره سرقت خودرو و ۱۴۶ فقره مربوط به  سرقت موتورسیکلت بوده است.

وی ادامه داد: در طول مدت اجرای طرح، ۱۱۳ دستگاه خودرو که دارای دستور قضائی و کیفری بودند نیز توقیف و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: انجام اقدامات مقابله‌ای در برخورد با سارقان خودرو و خریداران اموال مسروقه با استفاده از تمام توان و امکانات موجود و مشارکت سایر رده‌های تخصصی در سراسر کشور در دستور کار پلیس آگاهی است.

قنبری با بیان اینکه سرقت وسایل‌نقلیه به دلیل برخی ویژگی‌ها نسبت به دیگر سرقتها، همواره در کانون توجه سارقان است، خاطرنشان کرد: پایین بودن ضرایب ایمنی برخی وسایل‌نقلیه در مقابل سرقت، کمبود پارکینگ در سطح شهرها، کم توجهی مالباختگان در حفظ و نگهداری صحیح و عدم رعایت موارد ایمنی هنگام ترک خودرو را می‌توان از جمله عوامل گرایش سارقان به سرقت نام برد.

فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که پلیس به صورت شبانه‌روز فضای مجازی و حقیقی را تحت کنترل داشته و هوشیار است، تصریح کرد: اراذل و اوباش بدانند که پلیس به طور جد با هرگونه اقدام اغتشاشگرانه برخورد خواهد کرد. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص فضاسازی‌ دشمن در فضای مجازی مبنی بر انجام تجمع، تحصن و … اظهار داشت: پلیس کاملاً آماده است و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که پلیس به صورت شبانه‌روز فضای مجازی و حقیقی را تحت کنترل داشته و هوشیار است، تصریح کرد: اراذل و اوباش بدانند که پلیس به طور جد با هرگونه اقدام اغتشاشگرانه برخورد خواهد کرد.

وی گفت:‌ دستگیری اراذل و اوباش در طرح اقتدار ۳ نمونه‌ای از عملکرد پلیس در این زمینه است؛ چرا که در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که اراذل و اوباش چگونه دست به تخریب و درگیری زده و به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد کردند.

سردار رحیمی خطاب به اوباشگران، اراذل و اوباش اعلام کرد: پلیس با قاطعیت و هوشیاری در صحنه حضور دارد و اجازه گردنکشی به اراذل و اوباش را نمی‌دهد. وی گفت:‌ دستگیری اراذل و اوباش در طرح اقتدار ۳ نمونه‌ای از عملکرد پلیس در این زمینه است؛ چرا که در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که اراذل و اوباش چگونه دست به تخریب و درگیری زده و به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد کردند.

سردار رحیمی خطاب به اوباشگران، اراذل و اوباش اعلام کرد: پلیس با قاطعیت و هوشیاری در صحنه حضور دارد و اجازه گردنکشی به اراذل و اوباش را نمی‌دهد.