۳۳ کشور از جمله ترکیه و ایران فعلا از زیارت عمره محروم هستند

سازمان امور دینی ترکیه در بیانیه‌ای گفت که ۳۳ کشور از جمله ترکیه و ایران از زیارت عمره محروم هستند.
سازمان امور دینی ترکیه خبر داد که دولت سعودی شهروندان ۳۳ کشور از جمله ایران و ترکیه را از زیارت عمره محروم کرده است.

به گزارش فارس، در این بیانیه با اشاره به اطلاعیه دولت سعودی مبنی بر آغاز استقبال از عمره‌گزاران خارجی به شرط تزریق واکسن، آمده است که ۳۳ کشور از جمله ترکیه، آمریکا، امارات، اندونزی، پاکستان، ایران، هند، مصر و لبنان در لیست ممنوعه قرار دارند و این لیست در روزهای آینده به روزرسانی خواهد شد.

سازمان امور دینی ترکیه در ادامه بیانیه خود به شهروندان این کشور گفت که در صورت بروز تغییراتی در لیست مذکور و رفع محدودیت شهروندان ترکیه، در خصوص اعزام به سفر عمره اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 

وزارت حج و عمره عربستان سعودی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که به صورت تدریجی پذیرش زائران خارجی برای حضور در حج عمره را پس از حدود یک سال و نیم تعطیلی به‌دلیل همه‌گیری کرونا، از امروز (دوشنبه) از سر خواهد گرفت.

 

یک مقام وزارت حج و عمره عربستان سعودی نیز گفته است که زائران داخلی و خارجی باید در کنار مدارک معمول خود گواهی واکسن کرونا نیز به همراه داشته باشند.

 

پیش از این «هشام سعید» سخنگوی وزارت حج و عمره عربستان سعودی نیز گفته بود که از تاریخ دهم آگوست پذیرش ۲۰ هزار زائر عربستانی و غیر عربستانی آغاز خواهد شد و تنها از کشورهایی زائر پذیرش می‌شود که در لیست کشورهای ممنوعه سفر به عربستان به دلیل ویروس کرونا نباشند.