۵۱۵ هزار مسافر ورودی به کشور غربالگری کرونایی شدند

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: وضعیت سلامت ۵۱۵ هزار و ۷۱۱ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته و علائم کرونا در آنان کنترل شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسن قوسیان مقدم، با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت و مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور گفت: این طرح از روزهای پایانی اسفند سال ۱۳۹۹ و در همکاری مشترک میان جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت آغاز شده و اجرای آن همچنان و تا هر زمانی که ستادملی مقابله با کرونا اعلام کند، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز از زمان اجرای طرح تا صبح امروز، وضعیت سلامت ۵۱۵ هزار و ۷۱۱ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته و علائم کرونا در آنان کنترل شد.

قوسیان با بیان اینکه طی این مدت ۱۹۳  نفر هم به دلیل دارا بودن علائم ابتلا به کووید۱۹ به قرنطینه منتقل شدند، گفت: تاکنون از ۵۵ هزار و ۸۱۷ نفر تست pcr و از ۷۴ هزار و ۹۷ نفر هم تست فوری کرونا اخذ شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۴۷۱ نیروی عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: این طرح در ۲۸ ورودی کشور از جمله پایانه های مرزی، دریایی و هوایی در ۱۶ استان کشور اجرایی شده که در حال حاضر ۱۱ پایانه مرزی آن فعال است.