دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی:

۶۵ درصد شبکه بانکی واکسینه شدند / پایان واکسیناسیون شبکه بانکی تا سه شنبه

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: تا امروز خوشبختانه، در سطح کشور حدود ۶۵ درصد از کارکنان شبکه بانکی واکسینه شده‌اند و تا عصر دیروز (شنبه، ۱۶ مردادماه) هم، فرایند واکسیناسیون شبکه بانکی در شش استان به طور کامل صورت گرفته و به پایان رسیده است.

به گزارش بانکداری ایرانی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: ۶۵ درصد شبکه بانکی واکسینه شدند.

علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی که با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شد، کار واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی هفتم مردادماه آغاز شد و از هفته گذشته روند واکسیناسیون در همه استان‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: در تهران به موازات استان‌ها، ما ۱۷ مرکز را مشخص کردیم و با کمک بیمارستان بانک ملی مراکزی در سطح شهر تهران از جمله مراکز بهداشتی بانک ملی، بانک رفاه و بانک مسکن در اختیار این کار قرار گرفتند.

قیطاسی افزود: این مراکز برای واکسیناسیون کارکنان آماده شد و حدود ۲۰۰ پرسنل هم از بانک ملی و هم از کادر درمانی بیمارستان در یک همایش آموزش دیدند که کار ثبت و ضبط و واکسن را انجام دهند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی یادآور شد: این کار از ۱۴ مردادماه در سطح تهران آغاز شد و طبق پیش‌بینی‌ها بانک ملی تدابیر لازم را برای این کار انجام داد. قیطاسی اضافه کرد: علاوه بر شهر تهران، پایگاه‌های دیگری در سطح استان از جمله پایگاه شهرستان ورامین و شهرستان دماوند فعالیت می‌کنند.

 

شناسایی ۲۴۰ هزار نفر در شبکه بانکی برای واکسیناسیون

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ادامه داد: در این مدت، آمار و اطلاعات کل پرسنل شبکه بانکی کشور، اعم از بانک‌های دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری که تعداد آنها به بیش از ۲۴۰ هزار نفر می‌رسد، از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دریافت شد. وی افزود: از این تعداد، حدود ۶۸ هزار نفر مربوط به استان تهران است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده وارد فاز اجرایی واکسیناسیون قرار گرفته اند.

 

۶۵ درصد شبکه بانکی واکسینه شدند

 

قیطاسی درباره تعداد افراد واکسینه شده خاطرنشان کرد: تا امروز خوشبختانه، در سطح کشور حدود ۶۵ درصد از کارکنان شبکه بانکی واکسینه شده‌اند و تا عصر دیروز (شنبه، ۱۶ مردادماه) هم، فرایند واکسیناسیون شبکه بانکی در شش استان به طور کامل صورت گرفته و به پایان رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اضافه کرد: این استان‌ها شامل مرکزی، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، بوشهر و زنجان هستند که فرایند واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی را به اتمام رسانده‌اند.

 

پایان واکسیناسیون شبکه بانکی تا سه شنبه

 

وی در ادامه گفت: از تعداد ۶۸ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شده در شبکه بانکی استان تهران نیز، تا آخر وقت دیروز، حدود ۵۰ درصد کارکنان طی سه روز و در مراکز ۱۷ گانه سطح استان واکسینه شده‌اند.

قیطاسی با بیان اینکه به طور تقریبی روزانه ۱۰ هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی واکسینه می‌شوند، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که به احتمال زیاد تا پایان روز سه‌شنبه، ۱۹ مردادماه فرآیند واکسیناسیون تهران نیز به پایان برسد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره کارکنانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند واکسن بزنند هم گفت: البته ممکن است تعداد کمی از این موارد به دلایل خاص مثل غیاب در روز مورد نظر و یا مریضی و ابتلاء به ویروس کرونا و دلایلی از این دست که امکان واکسن زدن ندارند، برای روزهای دیگر باقی بماند و بر اساس تجویز پزشک به وقت دیگری موکول شوند.

وی درباره این دسته از افراد که از فرایند واکسیناسیون شبکه بانکی جا می‌مانند، هم گفت: ان‌شاءالله کار این افراد نیز با هماهنگی وزارت بهداشت در اسرع وقت انجام می‌شود که از قبل اطلاع‌رسانی خواهد شد.