اعلام آمادگی بانک مسکن برای پرداخت ۶۳ هزار ميليارد تومان تسهيلات

مديرعامل بانک مسکن، با بیان به منظور تسریع روند اجرای طرح جهش تولید مسکن، نسبت به دریافت عاملیت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تحت تعهد سایر بانک ها اعلام آمادگی کرد.

مديرعامل بانک مسکن، با بیان آغاز پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک، به منظور تسریع روند اجرای طرح جهش تولید مسکن، نسبت به دریافت عاملیت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تحت تعهد سایر بانک ها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا ، دکتر محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این خبر گفت: سهم بانک مسکن در پرداخت تسهيلات براي ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکوني به مبلغ ۶۳ هزار ميليارد تومان اعلام شده که در حال حاضر این تکلیف به شبکه شعب بانک مسکن ابلاغ و اجراي آن آغاز شده است.

وی افزود: باتصویب شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات این طرح در شهر تهران به ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهایی با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ها ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و برای ساخت مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

دکتر شایان با اشاره به اینکه در تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ۳۶۰ هزار ميليارد تومان تکليف تسهيلاتي بر عهده شبکه بانکي براي پرداخت تسهيلات ساخت مسکن گذاشته شده است و بانک مرکزي با اجراي اين قانون، سهميه ۲۸ بانک و موسسه اعتباري را ابلاغ کرده است، افزود: با هدف تسریع روند اجرای طرح جهش تولید مسکن، بانک مسکن با گستردگي شعب در سطح کشور و با پشتوانه تجربه در مسکن مهر و بخش ساختمان، آمادگي دارد درصورتي‌که ساير بانک‌ها تمايل داشته باشد، با امضاي تفاهم‌نامه، عامليت اعطاي تسهيلات آن‌ها را بر عهده بگيرد و به‌جاي آن‌ها تسهيلات پرداخت کند.