افت یک تا دو میلیونی قیمت محصولات ایران خودرو در بازار

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که همزمان با نوسان رو به پایین دلار، پرتیراژهای ایران خودرو نیز روز گذشته (19 مهرماه) افت قیمت را تجربه کردند.

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که همزمان با نوسان رو به پایین دلار، پرتیراژهای ایران خودرو نیز روز گذشته افت قیمت را تجربه کردند.

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار روز گذشته موجب شد تا بازار ایران خودرویی با افت قیمت مواجه شوند، اما در کنار افت قیمت دلار نبود تقاضا نیز بر نزولی شدن قیمت خودرو در بازار اثرگذار بوده است.

از سوی دیگر انتظار این روزها بیش از هرعامل دیگری در معاملات بازار اثرگذار بوده است. انتظار برای مشخص شدن وضعیت طرح ساماندهی خودرو از یک سو و نامشخص بودن زمان آغاز دور جدید مذاکرات از سوی دیگر از جمله دلایلی است که فعالان بازار سردرگمی در بازار خودرو را به آنها نسبت می دهند.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7 » و « سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که روز گذشته (۱۹مهرماه) «سمند LX با موتورEF7 » و «دنا معمولی» در بازار افت دو میلیونی قیمت داشته اند و «رانا پلاس»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» و « پژو ۲۰۶ تیپ ۵» افت یک میلیونی قیمت را در بازار تجربه کردند و « سمند سورن پلاس » و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» بدون تغییر قیمت در بازار قیمت خوردند.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت قیمت «سمند LX با موتورEF7 » روز گذشته در بازار به ۲۶۳ میلیون تومان رسید و «دنا معمولی» نیز در بازار ۳۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو روز گذشته « پژو ۲۰۶ تیپ ۲» با افت یک میلیونی در بازار ۲۵۰ میلیون تومان معامله شد و قیمت «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز در بازار به ۲۹۴ میلیون تومان رسید، اما مدل صندوقدار این خودرو روز گذشته بدون تغییر در بازار ۲۸۸ میلیون عرضه شد.

ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز روز گذشته افتی یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۴۶۷ میلیون تومان رسید. با توجه به روند بازار می توان گفت «رانا پلاس» نیز روز گذشته افتی یک میلیونی داشت و قیمت آن به ۲۷۱ میلیون تومان در بازار رسید.

در مقابل خودروهایی که روز گذشته افت قیمت داشتند «سمند سورن پلاس» روز گذشته در بازار بدون تغییر و با قیمت ۳۱۱ میلیون تومان در بازار عرضه شد.