بررسی عملکرد بانک سینا در سال جاری

بانک سینا در سال جاری نیز در حوزه درآمد درخشش قابل توجهی داشته و تقریبا در همه موارد رشدهای چند ده درصدی را تجربه کرده‌ است.

بانک سینا از جمله بانک‌هایی است که همواره بدون هیاهو و حواشی به درآمد و سودهای جالب توجهی دست یافته است.در سال جاری نیز در حوزه درآمد درخشش قابل توجهی داشته و تقریبا در همه موارد رشدهای چند ده درصدی را تجربه کرده‌است.

بانک سینا برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرده‌بود که حدود ۳۰ درصد در درآمد مشاع رشد داشته‌باشد، اما در شش ماهه ابتدای سال ۱۵ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال درامد مشاع داشته است این در حالی است که در دوره مشابه در سال قبل حدود ۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال درآمد مشاع داشته است.

در واقع این اعداد گویای آن است که بانک سینا در دوره شش ماهه نزدیک به ۶۰ درصد رشد داشته و دوبرابر از پیش بینی‌های کارشناسان بانکی عملکرد ثبت کرده است.

علاوه بر این ، بانک سینا در هفت ماه منتهی به ۳۰ مهر امسال بیش از بیش از ۷۰ درصد رشد را تجربه کرده است که بر اساس گزارش ماهیانه مهر، بیشترین درآمد ان از محل تسهیلات مشارکت مدنی بوده است.

شایان ذکر است که مانده تسهیلات بانک سینا در مهر ماه ۱۴۰۰ مبلغ ۳۷۱ هزار میلیارد و ۳۳۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به رقم ۲۲۸ هزار میلیارد ریالی سال قبل در دوره مشابه بیشش از ۱۰۰ هزار یلیارد ریال رشد داشته است.

از طرف دیگر در صورت های مالی شش ماهه بانک نیز امده است که این بانک مجموعا در شش ماهه نخست امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته است. که با توجه به هزینه ها و کسر مالیات و غیره، سود خالص بانک سه هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته رشدی نیزدکی ه ۱۵۰ درصدی داشته است.

بر اساس این میزان از سود خالص برای هر سهم در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰ ریال سود شناسایی کرده که نزدیک به سه برابر سال گذشته رشد داشته است.

این گزارش می افزاید که درآمد ماهانه مهر ۱۴۰۰ بالغ بر چهار هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال بوده است.

این در حالی است که درآمد شهریور ۱۴۰۰ حدود سه هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال بوده است.

در پایان می توان گفت که بانک سینا در هفت ماهه منتهی به مهر ۱۴۰۰ حدود ۴۰۲ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال سپرده جمع کرده که در پی ان مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال سود سپرده از محل هزینه پرداخت کرده است.