سخنگوی سپاه اعلام کرد:

تخریب ۲۰ تا ۸۰ درصدی ۳ هزار واحد مسکونی در زلزله هرمزگان

سخنگوی سپاه از تخریب 20 تا 80 درصدی 3 هزار واحد مسکونی در زلزله هرمزگان خبر داد.

سخنگوی سپاه از تخریب ۲۰ تا ۸۰ درصدی ۳ هزار واحد مسکونی در زلزله هرمزگان خبر داد و تاکید کرد واحد مهندسی سپاه از ساعات اولیه به کار آواربرداری و بازسازی مشغول است.

به گزارش رادیو گفت‌وگو، سردار رمضان شریف با بیان اینکه سپاه برای حوادث طبیعی دستور کار مشخصی دارد و پایگاه‌های بسیج زیر نظر سپاه نیز در متن حوادث حضور می‌یابند، اظهار کرد: پس از زلزله هرمزگان فرمانده کل سپاه فرمانی را برای فرماندهان نیروی دریایی و سپاه امام سجاد(ع) ارسال کرد و براساس پیگیری‌ها، واحدهای مهندسی نیروی دریایی، جاده ترانزیت بین بندرعباس و سیرجان که بر اثر ریزش ارتفاعات مسدود بود را بازگشایی کردند.

وی از بازگشایی این جاده به طول حدود ۳۰ کیلومتر خبر داد و افزود: در کمک به آوار‌برداریِ واحدهای تخریب شده نیز، وارد عمل شده‌ایم و سپاه امام سجاد (ع) در جهت کمک به اسکان موقت و امدادرسانی در ساعات اولیه در منطقه حضور داشت. پس از تشکیل ستاد بحران در منطقه، واحدهای مهندسی سپاه و مجموعه واحدهای سپاه استانی کمک‌رسانی کرده تا از این مرحله عبور کنیم.

سخنگوی سپاه افزود: علی رغم بالا بون شدت زلزله، به لطف خداوند متعال، حجم تلفات بسیار کم بود و تنها آماری که تا امروز به دست ما رسیده، گویای این است که هزار واحد مسکونی ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است و فرایند آواربرداری و کمک برای احداث مسکن‌های تخریب شده ادامه دارد.

رمضان شریف خاطرنشان کرد: سپاه نیز در کنار سایر مسئولان و دستگاه‌ها در منطقه انجام وظیفه می‌کند.