تمهیدات هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین / اخذ تست PCR از مسافران مشکوک به کرونا

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۶۹۶ تست فوری و ۳۶۴ تست PCR از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است.
به گزارش ایسنا، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت بیش از ۳۷۰۰ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد.
مهدی ولیپور، با اشاره به اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور در مبادی مرزی اظهارکرد: اجرای این طرح از روز ۲۰ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا صبح امروز هفتم مهرماه، در مجموع ۶۵۱هزار و ۷۱ مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا کنترل و غربالگری شده‌اند که در این میان ۳۷۳۳ نفر طی ۲۴ ساعت اخیر تحت غربالگری و پایش قرار گرفته اند.

 

وی با بیان اینکه طی این مدت ۹۱ هزار و ۵۲۲ مورد تست فوری و ۷۷ هزار و ۴۳۶ تست PCR از مسافران اخذ شده است، گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۶۹۶ تست فوری و ۳۶۴ تست PCR از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در  مجموع  نزدیک به ۱۶۹ هزار تست فوری و PCR کرونا از مسافران ورودی به کشور اخذ شده است.

 

ولیپور با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲۱۲ نفر از مسافران ورودی به کشور نیز به دلیل داشتن علائم مشکوک به کرونا یا مثبت شدن تست‌ها به صورت موقت قرنطینه شده‌اند، گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر مورد جدیدی از قرنطینه به دلیل کرونا را نداشتیم.

 

وی درباره تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین نیز گفت: جمیت هلال احمر در این خصوص آمادگی لازم را دارد و تهمیدات ویژه درباره این امر اتخاذ شده است.