مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس:

حذف قرعه‌کشی و تیراژ ۳ میلیون دستگاهی با خصولتی بودن صنعت خودرو شبیه شعار است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خصولتی بودن صنعت خودرو از موانع جدی در حذف قرعه‌کشی و تحقق تیراژ 3 میلیون دستگاهی است.

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خصولتی بودن صنعت خودرو از موانع جدی در حذف قرعه‌کشی و تحقق تیراژ ۳ میلیون دستگاهی است.

مجتبی یوسفی در خصوص امکان حذف قرعه‌کشی خودرو در سال آینده، افزایش تیراژ تا سقف ۳ میلیون دستگاه تا سال ۱۴۰۴ و پیش‌نیازهای آن اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد حذف قرعه‌کشی در سال آینده عملیاتی شود زیرا وعده دیگر وزیر صمت که جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو بود تاکنون محقق نشده و حتی وی به صراحت افزایش قیمت خودرو را حق خودروسازان اعلام نمود.

وی در خصوص اقدامات موردنیاز برای افزایش تولید گفت: می‌بایست تکلیف خودروسازان مشخص شود که دولتی هستند یا خصوصی. نمی‌شود که خودروسازان از منافع دولت از جمله انرژی ارزان و منابع ارزان استفاده کنند و در مقاطعی نیز با فشار وزارت صمت، قیمت را افزایش دهند و در امور مربوط به قیمت‌گذاری، نظارت و کیفیت خود را جزو بخش خصوصی بدانند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف قرعه‌کشی و افزایش تولید بیشتر شبیه شعار است، گفت: تا زمانی که که مدیریت خودروسازان به طور کامل به بخش خصوصی واگذار نشود و یا به طور کامل دولتی نشوند، رویه فعلی همچنان ادامه خواهد داشت.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: خصوصی شدن صنعت خودرو موجب ایجاد فضای رقابتی می‌شود و اگر رقابت برقرار باشد، تکلیف همه چیز مشخص است. اقدام در جهت ارتقای تکنولوژی، کاهش هزینه‌ها، توسعه و  تحقیقات و تولید مطابق با تکنولوژی روز، موجب حفظ بازار یک صنعت می‌شود و در غیر این صورت از بازار حذف می‌شوند.