رئیسی: مسئله اصلی در هر نوع سرمایه‌گذاری، سلامت مردم است / یکی از اولویت‌های امروز دولت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است

رئیس جمهوری گفت: فراموش نکنیم که هر توسعه‌یافتگی و کار صنعتی باید فرع به محیط‌زیست باشد، به همین خاطر انتظار داریم حفظ جان انسان‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: اگر قرار باشد پسماند روی پیگیری نشود، رنج مردم را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه امروز (۲۷ آبان‌ماه) در بخش پایانی سفر به استان زنجان در کنفرانس خبری در خصوص دستاوردهای سفر یک روزه و برنامه دولت برای توسعه استان، در پاسخ به تعیین تکلیف محل دپوی پسماند روی در زنجان، گفت: این موضوع در زمانی که رئیس دستگاه قضا نیز بودم، پیگیری کردیم و این موضوعی است که جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مردم زنجان به شمار می‌رود.

وی با یادآوری اینکه محل جدید دپوی پسماند روی در زنجان تعیین تکلیف شد، ادامه داد: این ثروت متعلق به مردم زنجان بوده و اگر قرار باشد پیگیری‌های لازم در این‌خصوص تداوم نداشته باشد، مردم همچنان در این رابطه رنج خواهند کشید.

رئیس قوه مجریه در خصوص واگذاری موضوع پسماند روی در زنجان اظهار کرد: معتقدیم این پسماند باید به یک شرکت واگذار شود اما در هر صورت این ثروت متعلق به مردم بوده و باید برای مردم باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی ما در هر نوع سرمایه‌گذاری، سلامت مردم است، یادآور شد: فراموش نکنیم که هر توسعه‌یافتگی و کار صنعتی باید فرع به محیط‌زیست باشد، به همین خاطر انتظار داریم حفظ جان انسان‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به محض رسیدن به نقطه روشن در خصوص مطالباتی که مردم زنجان در سفر امروز داشتند، زنجانی‌ها را در جریان امور قرار خواهیم داد، عنوان کرد: امروز در شورای اداری، شاهد ارائه گزارش از سوی وزرا و معاونان بودیم و این گزارش ماحصل حضور یک روزه در بین مردم استان زنجان است.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری از حل شدن موضوع اشتغال و پروژه‌های نیمه‌تمام در استان زنجان، متذکر شد: بدون شک یکی از اولویت‌های امروز دولت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و این موضوع باید به جد پیگیری شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که کرونا به وجود آورده است، نتوانستیم در این سفر در اجتماع مردم زنجان حضور داشته باشیم.