رئیسی: کنترل تورم، مدیریت نقدینگی و خنثی‌سازی تحریم‌ها برنامه فعلی دولت است

رئیس جمهوری گفت: برنامه فعلی دولت این است که نقدینگی را مدیریت کرده، تورم را کنترل و کاهش دهد و تحریم را خنثی و رفع کند.

سید ابراهیم رئیسی، جمعه شب در نشست شورای اداری یزد به میزبانی سالن هلال احمر مرکز استان بیان کرد: برنامه فعلی دولت این است که نقدینگی را مدیریت کرده، تورم را کنترل و کاهش دهد و تحریم را خنثی و رفع کند.

وی تصریح کرد: من وضعیت معیشت مردم را هر روز نه یکبار بلکه چند بار دنبال می‌کنم چون همه ما نسبت به این موضوع وظیفه داریم و تاکید می کنم که مدیران نیز باید نسبت به دغدغه‌های مردم حساس باشند.

رئیس جمهور گفت: به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها، به آینده روشن کشور امیدوار هستیم و هرچه از زمان مدیریت دولت می‌گذرد، اطلاعاتی کسب می‌کنیم که به آینده کشور امیدوارتر می‌شویم.

رییسی افزود: یقین دارم تهدیدها، تحریم ها و تنگناها ما را خسته و متوقف نکرده بلکه در پیشرفت کشور مصمم‌تر می‌کند و اکنون نیز منابع ارزی و ریالی ما نسبت به قبل بهتر شده و هرچه پیش می‌رود با فروش نفت، تکمیل پروژه‌ها و… گشایش‌های بیشتری انجام می شود.

تلاش جهت رفع مشکلات صنایع راکد
رئیس جمهور با بیان اینکه به اندازه ۱۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور داریم، گفت: یکی از اولویت‌ها پروژه‌های نیمه تمام است و امیدواریم اعتبارات به نحوی باشد که تمام پروژه های نیمه تمام تکمیل شود.

رئیسی تأکید کرد: تاکید می‌شود ظرفیت‌های نیمه فعال و یا راکد در حوزه صنعت که طبق آمار، واحدهای راکدها ۲۰۰ مورد و غیرفعال ۴۰۰ مورد است را اولویت قرار داده و به هر صورت برای فعال شدن این واحدها تلاش شود.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود استاندار با همکاری وزارتخانه‌های مرتبط کارگروهی برای فعالیت واحدهای غیرفعال و راکد تشکیل دهد.

رئیسی افزود: تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در هر استان می‌تواند به اشتغال، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اشتغال کمک کند و دولت نیز تنخواه می‌دهد که بخشی از اعتبار آن از مازاد درآمد مالیاتی، عوارض معادن و غیره  تامین می شود و این صندوق پشتوانه استان خواهد بود.

پیشنهاد تشکیل ساز و کاری ویژه مهاجران
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله مهاجران در یزد آمار بالایی دارد و مسئله‌ساز شده، گفت: پیشنهاد می‌شود در این زمینه سازمان مهاجران تشکیل شود زیرا مسئله مهاجرت به یک مسئله ملی تبدیل شده و می‌طلبد که یک سازمان و ساز و کاری وجود داشته باشد که همه مسائل مهاجران را بررسی کرده و با همسو با سیاست‌های کشور پیش ببرد.

رئیسی ادامه داد: مهاجران، مهمانان جمهوری اسلامی هستند و باید جایگاه ویژه‌ای برای آنها تعریف شود و مسائل و مشکلات آن‌ها نیز با قوت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری در استان یزد بسیار حائز اهمیت است، افزود: در بسیاری از شهرهای استان ظرفیت بسیار است و باید گردشگر داخلی و خارجی معرفی و برای فعالیت مسیر گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه زمینه‌سازی شود.

سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه متوازن
رئیسی تاکید کرد: یک هزار هکتار بافت تاریخی یزد حتماً باید احیا شود که این مهم با پرداخت تسهیلات مناسب امکان‌پذیر است.

رییس جمهور بر توسعه متوازن در استان یزد تاکید کرد و گفت: در بخشی از استان، سرمایه گذاری شده و در بخش دیگر کاری انجام نشده که این توسعه نامتوازن است.

وی افزود: حتی در برخی شهرستان‌های استان هم همین اتفاق افتاده که این توسعه نامتوازن است که باید توسعه در پرتو عدالت حاکم شود.