سفرای جدید ۴ کشور استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهور کردند

سفرای جدید ۴ کشور اسپانیا، هلند، واتیکان و نیوزلند در دیدارهای جداگانه با سیدابراهیم رئیسی، استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس‌جمهور کردند.

سفرای جدید ۴ کشور اسپانیا، هلند، واتیکان و نیوزلند در دیدارهای جداگانه با آیت‌الله رئیسی، استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس‌جمهور کردند. 

 

**امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه «آندژی یوزوویچ» سفیر جدید واتیکان در تهران، با تأکید بر اینکه امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است، اظهار داشت: براساس آموزهای قرانی، وجه مشترک ما که همان ادیان ابراهیمی باشد موجب اتحاد و انسجام ما می‌ شود. کسانی که امروز در جهان ظلم می‌کنند، اگر به آموزه‌های مسیح توجه کنند، دیگر مرتکب ظلم نمی‌شوند و واتیکان می تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.

وی افزود: مفاهیم دین مسیح و آنچه پیامبر اکرم(ص) به ما آموختند باید در نشست‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیکتر شود.

**ایران و هلند باید روابط شان را در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری توسعه دهند

آیت‌الله رئیسی همچنین پس از دریافت استوارنامه «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند ضمن تأکید بر توسعه روابط دو جانبه، گفت: بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه و تاریخی وجود دارد.

رئیس جمهور تأکید کرد: کشورهای ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیسی با اشاره به وجود صدها مسجد در کشور هلند، احترام به حقوق مسلمانان را موجب تقویت فرهنگ و تمدن در اروپا دانست.

رئیس جمهور ضمن استقبال از اعلام امادگی هلند برای همکاری های تجاری و سرمایه گذاری،‌خواستار تقویت همکاری در حوزه فناوری بخصوص مسائل زیست محیطی و آب شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز نظام سلطه حقوق بشر را دستاویزی برای فشار به کشورهای در حال توسعه قرار داده است در حالیکه ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی، خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان‌ها احترام بگذاریم و مثال آن میزبانی از ۴ میلیون افغانستانی در ایران است.

«فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران نیز ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاهی هلند به آیت‌الله رئیسی، گفت: روابط ایران و هلند قدمتی ۴۰۰ ساله دارد و ایران همیشه مقصد تجاری مهمی برای ما بوده است.

سفیر جدید پادشاهی هلند خاطر نشان کرد: ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و فرصت‌های بسیار خوبی در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور وجود دارد.

یوهان ماریا مولن با اشاره به اوضاع در افغانستان اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران بخاطر میزبانی از جمعیت زیادی از مهاجرین افغانستانی قدردانی می‌کنیم.

 

**رئیس جمهور بر لزوم توسعه روابط بین تهران- ولینگتون تأکید کرد

رئیس‌جمهور همچنین  هنگام دریافت استوار نامه «مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند بر توسعه روابط بین تهران- ولینگتون تاکید کرد.

«مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند نیز گفت: نیوزیلند مانند ایران از تغییرات اقلیمی بسیار نگران است و برای ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

**باید روابط اقتصادی ایران و اسپانیا بیش از پیش توسعه یابد

آیت‌الله رئیسی  در هنگام دریافت استوارنامه «آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در تهران، گفت: سطح کنونی روابط اقتصادی بین ایران و اسپانیا قابل قبول نیست و باید تلاش شود بیش از پیش توسعه پیدا کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: اراده ما در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با اسپانیا است و ظرفیت‌های خوبی در دو کشور برای ارتقاء روابط وجود دارد.

«آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در این دیدار ضمن ابلاغ سلام پادشاه و رئیس دولت اسپانیا به آیت‌الله رئیسی، گفت: تمام تلاش خود را برای اعتلای پیوندهای دیپلماتیک و اقتصادی بین ایران و اسپانیا بکار می‌بندم.