مرکز نوآوری ایران زمین حامی طرح ها و ایده های خلاقانه

مرکز نوآوری ایران زمین، وابسته به بانک ایران زمین به عنوان پایگاه جمع آوری، حمایت و مشارکت از طرح ها و ایده های خلاقانه کسب و کارهای نوپا و نوآور، موفق به دریافت سطح 2 دانش بنیانی از سوی کار گروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

مرکز نوآوری ایران زمین، وابسته به بانک ایران زمین به عنوان پایگاه جمع آوری، حمایت و مشارکت از طرح ها و ایده های خلاقانه کسب و کارهای نوپا و نوآور، موفق به دریافت سطح ۲ دانش بنیانی از سوی کار گروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین ،  مرکز نوآوری ایران زمین که با هدف جذب و سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا و همچنین حمایت از زیست بوم استارتاپی کشور در اسفند ماه ۹۷ راه اندازی و در تیر ماه ۹۸ افتتاح شد، عرصه حمایت و پرورش کسب و کارهای نوآورانه به وسعت اندیشه خلاق ایرانیان است و راه خلق کسب و کارهای ارزش آفرین را برای صاحبان طرح های نوآورانه هموار می کند.

این مرکز با اتکا به امکانات سایر شرکت های تابعه و با شناخت نیازهای ضروری جامعه، به عنوان شتاب دهنده، مرکزی را در زمینه های فین ‌تک، بلاکچین، گردشگری، سلامت و انرژی، حمل و نقل و شهر هوشمند و خدمات متنوع آموزشی راه اندازی و تحت حمایت خود قرار داده است.

حمایت های مرکز نوآوری ایران زمین در قالب طرح های پیش شتابدهی، شتابدهی، سرمایه گذاری و ارزشگذاری کسب و کارها، با امکان استفاده از فضای کار اشتراکی و مشاوره های تخصصی برای کسب و کارهای نوپا و نوآور انجام می شود.

این مرکز اجرای برنامه های گوناگون پیش شتابدهی و شتابدهی و برگزاری کارگاه های آموزشی متناسب با نیاز گروه های اجرایی را برنامه ریزی کرده و حمایت مالی، فضای کاری، شبکه ارتباطی و راهنمایان کار آزموده را در اختیار طرح های خلاق می گذارد.

گروه های پذیرفته شده در مرکز نوآوری ایران زمین از حمایت مالی برای پرورش طرح، فضای کاری و استقرار گروه اجرایی، دسترسی به رایانه قدرتمند، پردازش و ذخیره اختصاصی اطلاعات، کتابخانه بزرگ حوزه کسب و کار و مجموعه راهنمایان و مربیان کار آزموده برخوردار می شوند.

هم چنین این مرکز، به عنوان مجری و توسعه دهنده ارائه خدمات بانکداری باز بانک ایران زمین، از طریق سامانه بوم ایران زمین “فراز” سرویس های متنوع بانکی و اداری را در دو قالب API و ویجت، ارائه می کند.
با اخذ مجوز دانش بنیانی مرکز نوآوری ایران زمین، این مجموعه، بیش از پیش، از طرح ها و ایده های نوآورانه استقبال و حمایت نموده و در راستای تحقق اندیشه خود “نوآوری، به گستره ایران زمین”، حامی کسب و کارهای نوپا و نوآور خواهد بود.

شرکت‌های دانش‌ بنیان، شرکت‌هایی هستند که با ترکیب دانش، فناوری و تخصص‌های علمی و پژوهشی، فعالیت می ‌کنند و در این شرکت‌ها، ایده‌های نو و قابل پیاده ‌سازی علمی توسط نیروهای جوان و خلاق به فناوری‌های کاربردی تبدیل می‌شوند.

هر چند مرکز نوآوری ایران زمین، هنوز جوان و نو پا است و عمر زیادی از تاسیس آن نگذشته است، اما این مرکز از زمان تاسیس به پایگاهی برای مشارکت و جمع آوری ایده های خلاقانه تبدیل شده است.
مرکز نوآوری ایران زمین می تواند محلی مناسب و کاربردی برای جذب و حمایت ایده ها و پردازش بر روی آن ها، در جهت پیشرفت گروه ایران زمین و نهایتاً تقویت بخش علمی و نخبه کشور باشد.

فضای کسب و کارهای نوپا در کشور نیازمند حمایت هوشمندانه از طرح های خلاق است و هدف مرکز نوآوری ایران زمین نیز استفاده از این طرح ها و حمایت های بانک ایران زمین برای هم افزایی و گسترش این امر به بهترین حالت ممکن است.

مرکز نوآوری ایران زمین چهار رکن اصلی زیست بوم نوآورانه و فناورانه کشور، شامل مراکز علمی و دانشگاه ها، صندوق های سرمایه گذاری و بانک ها، کارخانه ها و تولیدکنندگان و جامعه هدف و بازار مصرف کنندگان را در کنار هم قرار داده و بستر مناسبی را برای استارتاپ های تحت حمایت مرکز فراهم کرده است.
از این رو مرکز نوآوری ایران زمین می تواند دستاوردهای خود را با هدف توسعه بانکداری دیجیتال و همچنین گسترش حوزه های فعالیتی، در اختیار بانک ایران زمین قرار دهد و افق های جدیدی را برای این بانک به ارمغان بیاورد.

از دستاوردهای این هم افزایی می توان به گسترش فعالیت در حوزه های داده های رمزنگاری شده در بستر زنجیره بلوکی یا همان بلاکچین، کلان داده ها، توسعه شبکه ها و دستاوردهای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در خدمات بانکداری دیجیتال اشاره کرد.

استفاده از نیروی انسانی جوان، کارآمد و با تجربه در کنار امکانات و زیر ساخت های ارزشمندی که در مرکز نوآوری ایران زمین گردآوری شده است، شرایط مناسب حضور در فضای کسب و کار را برای صاحبان طرح ها در قالب برنامه های پیش شتاب دهی، شتابدهی و سرمایه گذاری فراهم می کند.

عمده تفاوت مرکز نوآوری ایران زمین با دیگر شتابدهنده ها در گستردگی فعالیت و خدمات قابل ارائه به گروه های نوآور است، چرا که این مرکز تفاهم نامه های همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مراکز علمی و دانشگاهی منعقد کرده و در آینده نزدیک نیز با دیگر اجزای زیست بوم تفاهم نامه هایی امضا خواهد کرد.
مرکز نوآوری ایران زمین به دنبال تبدیل شدن به یک مرکز بین المللی است و به همین منظور هم اقداماتی برای برقراری پل های ارتباطی و همکاری با مراکز علمی و نوآوری بین المللی انجام داده است.

از دیگر فعالیت های مرکز نوآوری ایران زمین، برگزاری و حمایت از رویدادهای استارتاپی است که تا کنون می توان به میزبانی رویدادهایی همچون همفکر در مسیر بازاریابی دیجیتال DMway، دوره های آموزشی آشنایی با فناوری بلاکچین و… اشاره کرد که علاقه مندان می توانند از طریق راههای ارتباطی در جریان این رویدادها قرار بگیرند.

رویکرد و فعالیت مرکز نوآوری ایران زمین برای حمایت و جذب تیم ها و ایده ها در حوزه های فناوری های مالی (fintech)، بلاکچین، گردشگری، سرگرمی و اینترنت اشیا (IOT) متمرکز می باشد، که از طریق درگاه های گوناگونی که برای مرکز نوآوری دیده شده، جذب خواهند شد.

همچنین راه اصلی ارتباط با مرکز نوآوری از طریق پایگاه اطلاع رسانی به نشانی www.izicenter.ir می باشد.