احمد فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس:

واکسیناسیون دانش‌آموزان در گرو تصمیم ستاد ملی کرونا است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان در گرو تصمیم ستاد ملی کرونا است. شرایط برگزاری حضوری یا غیر حضوری مدارس را ستاد ملی کرونا مشخص می‌کند.

 برنامه «روزنه» با موضوع آخرین تصمیمات برای سال تحصیلی ۱۴۰۰، در ارتباط تلفنی با حجت‌الاسلام سید احمد فلاحی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

حجت‌الاسلام احمد فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: مجلس شورای اسلامی به دلیل بررسی کابینه دولت سیزدهم کمیسیون‌های تخصصی را برای ارزیابی شرایط بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰ تشکیل نداده است.

وی افزود: امیدوارم به زودی موضوع بازگشایی مدارس را در کمیسیون آموزش و تحقیقات با همکاری وزارت آموزش و پرورش بررسی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: پاندمی کرونا تجربه و فرصت خوبی را به آموزش و پرورش داد تا ظرفیت‌های آنلاین را بسنجد.

وی با بیان این که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ما با مشکل کمبود معلم رو به رو هستیم، توضیح داد: در حال حاضر سیستم آموزشی ایران به ۲۰۰ هزار معلم نیاز دارد.

احمد فلاحی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید زمینه‌ جذب معلم‌های جدید را فراهم کند.

وی با اشاره به این که معلم‌های حق‌التدریس باید تعیین تکلیف نهایی شوند، عنوان کرد: این معلم‌ها به دلیل مشکلات سامانه‌ در دریافت واکسن با مشکل مواجه شده‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به این که واکسیناسیون دانش‌آموزان در گرو تصمیم ستاد ملی کرونا است، توضیح داد: شرایط برگزاری حضوری یا غیر حضوری مدارس را ستاد ملی کرونا مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط بحرانی، در موضوع بازگشایی مدارس نظر ستاد ملی کرونا جای مصوبه مجلس و تصمیم دولت را گرفته است.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان این که سلامتی دانش‌آموزان در اولویت تصمیم‌های کمیسیون آموزش است، عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل و دقیق مورد نظارت مجلس هستند.

وی تاکید داشت: اگر وزارت بهداشت و درمان همین امروز واکسیناسیون دانش‌آموزان را شروع کند، ما در بهترین شرایط می‌توانیم با یک ماه تاخیر مدارس را به طور حضوری بازگشایی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که وزارت آموزش و پرورش باید در اولویت کارهای دولت و مجلس باشد، اظهار داشت: سامان‌دهی املاک و سرمایه‌های وزارت آموزش و پرورش تا به امروز مسکوت مانده است و به همین دلیل بخش‌های مختلف با کمبود منابع و فضاهای آموزشی درگیر می‌شوند.