کل 9406 امروز 0
  • تاریخ : جمعه - ۷ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 - April - 2024
  • ساعت :

    پایتخت رتبه ۱۹ جهان در میزان آلودگی هوا را دارد

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: تهران در رتبه 19 در خصوص میزان آلودگی قرار دارد و نسبت به سایر شهرها از جمله دهلی و پکن شرایط خوبی را دارد.

    دهمین وبینار از مجموعه وبینارهای بخشی از راه حل به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد و مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مطرح کرد که پایتخت رتبه ۱۹ جهان در میزان آلودگی هوا را دارد.

    حسین شهیدزاده، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در این وبینار به برسی جایگاه تهران به عنوان پایتخت ایران، در خصوص میزان تولید آلاینده پرداخت و گفت: تهران در رتبه ۱۹ در خصوص میزان آلودگی قرار دارد و نسبت به سایر شهرها از جمله دهلی و پکن شرایط خوبی را دارد اما برای بهبود شرایط هوای پایتخت باید اقداماتی را انجام داد.

    وی در ادامه میزان تولید آلاینده‌ها را براساس منبع آلاینده ثابت و متحرک دسته‌بندی کردند و نوع هر آلاینده‌ای که هر منبع تولید می‌کند را بیان کرد و گفت: خودروهای دیزلی با وجود اینکه سهم کمی را در بین وسائل نقلیه به خود اختصاص داده، در تولید ذرات معلق نقش اساسی دارد.

    شهیدزاده با اشاره به قوانین و آیین نامه‌های اجرایی در خصوص هوای پاک و بیان محدودیت های اجرای این قوانین، گفت: هرچه قدر استانداردهای تولید بهتر باشد میزان تولید آلاینده کمتر است.

    وی همچنین با اشاره به طرح‌های ارایه شده در خصوص کاهش آلودگی هوا از جمله طرح زوج و فرد خودروها و طرح کاهش؛ به بیان معایب و مزایای هریک از طرح ها پرداخت و گفت: افزایش کیفیت و کمیت وسائل نقلیه عمومی، ارایه آموزش‌های لازم به مردم و مسئولان و دیگر عوامل می‌تواند راه حل‌های مناسبی برای کنترل و کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها باشد.

    یوسف رشیدی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در ادامه در خصوص مشکلات پنهان مدیریت کیفیت آلودگی هوا گفت: فرسودگی خوردو ها، بروکراسی اداری و… می‌تواند از مشکلات پنهان و اصلی آلودگی هوا در کلان شهرها باشد.

    وی افزود: ارتباط مستقیمی بین محیط زیست و اقتصاد یک کشور وجود دارد. زمانی که معیشت مردم در تنگنا باشد، اولویت اصلی مردم معیشت خواهد بود نه حفظ محیط زیست. زمانی که هزینه تعویض یک کاتالیز خودرو از توان مالی مردم بیشتر باشد، کسی برای گرفتن معاینه فنی اقدام نمی‌کند.

    سارا امینی، عضو گروه مردمی اکسیژن در ادامه با معرفی این گروه مردم نهاد که به همت دانشجویان و فعالان محیط زیست به منظور تلاش برای داشتن هوایی پاک،در فضای مجازی تاسیس شد، گفت: اکسیژن تلاش کرده است تا مطالب خود را در ۲ بخش حقوقی و اجتماعی تولید کند. در بخش حقوقی بیشتر تاکید بر قانون هوای پاک و قوانین و کنوانسیون های بین المللی بوده است. افرادی که با تیم اکسیژن همکاری می‌کنند نیز در ۲ دسته قرار دارند. دسته اول کسانی هستند که به صورت مداوم با اکسیژن همکاری می‌کنند و در تصمیمات و سیاست گذاری‌های پلتفرم‌ها و تولید محتوا دخالت دارند.

    وی ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که به صورت داوطلبانه تولید محتوا می‌کنند و این محتوا در اختیار گروه اکسیژن قرار می‌گیرد.

    امینی با اشاره به ویژگی‌های مشترک در اقدامات حمایتگری بیان کرد: اکسیژن رویکرد همه جانبه دارد و سعی می‌کند تمام طیف‌های جامعه را درگیر کند. اکسیژن نگاهی جانع به مقوله آلودگی هوا دارد به همین جهت تولید محتوا در زمینه محیط زیست و زنان یکی از دغدغه‌های اصلی این گروه در صفحات مجازی است.

    در بخش دیگری از این وبینار، حمید اخوان، مدیر‌عامل موسسه سبز اندیشان اراک با اشاره به انواع تشکل های غیر دولتی، بیان کرد: تشکل مدافعه‌گری یکی از انواع تشکل‌های غیردولتی است و معنای واقعی آن زمانی آشکار می‌شود که ما بخواهیم از ایده‌ای که به نفع مردم است دفاع و تغیراتی را در قوانین و مقرات ایجاد کنیم تا بر تصمیات سیاست گذاران و مدیران تاثیر بگذاریم.

    وی همچنین به ابزار های مورد نیاز در خصوص مدافعه گری از جمله؛ شناخت و جمع‌آوری اطلاعات، تبین و تحلیل اطلاعات، مشارکت گیری، اطلاع رسانی و پاسخگو کردن مسئولان اشاره کرد و گفت: مدافعه گری یک پروژه است و برای اثر بخش بودن آن باید تمامی مراحل به درستی طی شود و از ابزارهای موجود به طرز صحیحی استفاده شود.

    وی به اهمیت مطالبه گری درست و مناسب اشاره کرد و گفت: مطالبه گری نادرست موجب افزایش بی اعتمادی در جامعه و ایجاد یک فرصت مناسب برای سیاست گذاران جهت فرار از پاسخگویی است.

    نوشته های مشابه

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات خبر داد:ارتقاء ۵ پله ای رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس
    21 - شهریور - 1402

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات خبر داد:ارتقاء ۵ پله ای رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات اعلام کرد: رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس با ۵ پله صعود از رتبه 10 در اواخر سال گذشته به رتبه ۵ در سال جاری بین هتل های تهران ارتقاء یافته است.

    رسانه ابزار قدرت نیست
    21 - مرداد - 1402

    رسانه ابزار قدرت نیست

    رسانه ابزار قدرت نیست خود قدرت است! امیر نیک رویان رسانه نگار هرزمان که به ۱۷ مرداد نزدیک میشویم مباحث مربوط به مشقت های شغل خبرنگاری و رسانه نگاری سر زبان مسولانی میفتد که گویا از سخن راندن در خصوص بدیهیات این شغل و بسنده کردن به تبریکات مرسوم و قلمفرسایی اندک آنهم با فیگور […]

    کتاب “مواجهه با کوه یخ در اتاق شماره ۴ ” به چاپ دوم رسید
    27 - تیر - 1402

    کتاب “مواجهه با کوه یخ در اتاق شماره ۴ ” به چاپ دوم رسید

    کتاب مواجهه با کوه یخ در اتاق شماره 4 نوشته سین زمانیان به علت استقبال گسترده علاقه مندان به چاپ دوم رسید.

    تقدیر از شرکت های ماهان سیرجان و فولاد بافت در ششمین دوره ممیزی عملکرد HSE ایمیدرو
    16 - آذر - 1401

    تقدیر از شرکت های ماهان سیرجان و فولاد بافت در ششمین دوره ممیزی عملکرد HSE ایمیدرو

    شرکت های توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان و احیا استیل فولاد بافت در همایش ششمین دوره ممیزی عملکرد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) ایمیدرو تقدیر شدند.به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، در همایش ششمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحدهای تابعه ایمیدرو، شرکت های ماهان سیرجان ( بهره بردار معدن شماره […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا