کاهش ۰.۶۷ درصدی بیت کوین امروز، ۱۹ دیماه ۱۴۰۰ + جدول

بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت

به گزارش ایمنا، به نظر می‌رسد که ساختار اصلاحی بیت کوین تکمیل شده باشد و سطح ۴۰ هزار دلار برای بیت کوین نقطه اتکای مناسبی باشد البته همچنان باید صبر کرد تا سایر پارامترها خود را نشان دهند.

بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۱ هزار ۷۷۱ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۱۱۹ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۳۲ دلار ۷۴ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۱۷ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۵ سنت.
  • XRP ریپل ۷۴ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۴ دلار ۹ سنت.
  • SOL سولنا ۱۳۹ دلار ۷۳ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۸۴ دلار ۶۲ سنت.
  • Tera ترا ۷۰ دلار ۷۳ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش ۰.۶۷ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

به نظر می‌رسد که ساختار اصلاحی بیت کوین تکمیل شده باشد و سطح ۴۰ هزار دلار برای بیت کوین نقطه اتکای مناسبی باشد البته همچنان باید صبر کرد تا سایر پارامترها خود را نشان دهند.

کاهش ۰.۶۷ درصدی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین: ۱.۹۱۱ تریلیون دلار

کاهش ۰.۶۷ درصدی بیت کوین

کاهش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۰.۶۷ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۰.۶۷ درصدی بیت کوین

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

کاهش ۰.۶۷ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۱۵%
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۹۷%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۲%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۶%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

پیش‌بینی تحلیل‌گر بلومبرگ از قیمت بیت کوین و اتریوم در ۲۰۲۲

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ، گفته است بیت کوین و اتریوم پایه‌های محکمی برای صعود دارند. طبق پیش‌بینی‌های او، بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به‌سمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار حرکت می‌کند و اتریوم نیز از قیمت ۵,۰۰۰ دلار رد می‌شود. علاوه بر این، او پیش‌بینی می‌کند که سیاست‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده آمریکا برای افزایش نرخ بهره بانکی، در نهایت برای بیت‌کوین سودمند خواهد بود.

ضرر حدوداً ۷ میلیون دلاری صرافی LCX از یک حمله هکری

صرافی ارز دیجیتال LCX اعلام کرد هکرها به یکی از حساب‌های آنلاین آن حمله کرده و در مجموع ۶.۸ میلیون دلار اموال دیجیتال را به جیب زده‌اند. حمله فوق سبب شد این صرافی مستقر در لوکزامبورگ تمامی فعالیت‌های واریزی و برداشتی خود را موقتاً متوقف کند. LCX تاکنون هیچ طرحی را برای پرداخت خسارت به کاربران خود اعلام نکرده است. در این حمله ۸ توکن مختلف از جمله اتریوم، چین‌لینک و یواس‌دی کوین به سرقت رفته است.

پی‌پل می‌خواهد استیبل کوین دلاری راه‌اندازی کند

وب‌سایت خبری بلومبرگ گزارش داد شرکت پی‌پل به دنبال راه‌اندازی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است. پی‌پل قصد دارد با ایجاد این استیبل کوین خدماتش را در زمینه ارزهای دیجیتال گسترش دهد. در همین حال، معاون بخش ارزهای دیجیتال در این شرکت گفت: «ما مشغول بررسی یک استیبل کوین هستیم و اگر بخواهیم کاری در این زمینه انجام دهیم حتماً با نهادهای ناظر همکاری نزدیکی خواهیم داشت.» وی افزود این استیبل کوین باید از پرداخت‌ها در مقیاس زیاد پشتیبانی کند و از امنیت بالایی برخوردار باشد.

اخطار پاکستان به بایننس پس از کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون دلاری

سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال در پاکستان قربانی یک کلاهبرداری بزرگ شده‌اند و حدود ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کرده‌اند. سودجویان برای این کلاهبرداری از برنامه‌های موبایلی متصل به آدرس‌های صرافی بایننس استفاده کردند. همین امر سبب شد اداره بازرسی فدرال پاکستان نماینده بایننس در این کشور را برای ارائه توضیحات احضار کند. گفتنی است خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پاکستان در آوریل ۲۰۱۸ (فروردین ۹۷) ممنوع اعلام شد ولی به‌رغم این ممنوعیت مردم این کشور تاکنون ۲۰ میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هشدار تریدر سرشناس درباره خرید بیت کوین در کف قیمتی

پیتر برنت، تریدر سرشناس بازارهای مالی، مخالفت ضمنی خود را با خرید بیت کوین در قیمت‌های کنونی اعلام کرده است. برنت در واکنش به توییت کاربری که گفته بود فرصت‌های بیشتری برای خرید بیت کوین ارزان‌تر پیش خواهد آمد، نوشت از یک قاعده سفت‌وسخت پیروی می‌کند و در تریدهایی که به ضرر ختم می‌شود چیزی به اندوخته خود اضافه نمی‌کند. وی برای شفاف‌تر شدن حرف خود افزود: «بعد از رسیدن قیمت نقره به اوج ۵۰ دلار در سال ۱۹۸۰ مردم صحبت‌های مشابهی مطرح می‌کردند ولی قیمت نقره به ۳.۶۵ دلار رسید و ۲۴ سال طول کشید تا روند صعودی آن شروع شود.» البته او تأکید کرد شاید بیت کوین دچار این سرنوشت نشود.

بنیان‌گذار ترون در کف قیمتی ۱۰۰ بیت کوین خرید

کالین وو، خبرنگار سرشناس حوزه ارزهای دیجیتال، می‌گوید جاستین سان، بنیان‌گذار بلاک چین ترون، روز گذشته ۱۰۰ واحد بیت کوین خریداری کرده است. ارزش این تعداد بیت کوین تقریباً ۴.۲ میلیون دلار بوده است. وو همچنین افزود سان در ماه دسامبر (آذر) ۱۶۶,۰۰۰ اتریوم را به حساب خود در بایننس ارسال کرده است. در همین حال، بنیان‌گذار ترون خاطر نشان کرد نجیب بوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور و مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی هم احتمالاً در این کف قیمتی خریدهای سنگینی انجام داده‌اند.

فروش توکن‌های غیرمثلی در یک ماه اخیر به ۲.۷۳ میلیارد دلار رسید

طبق داده‌های سرویس گوگل ترندز (Google Trends)، نام اختصاری NFT که مخفف عبارت توکن غیرمثلی (Non-Fungible Token) است، این هفته به امتیاز ۱۰۰ رسیده است. این امتیاز بالاترین امتیاز ممکن در این سرویس بر اساس تجزیه و تحلیل جست و جوهای گوگل است. در همین حال، آمارها نشان می‌دهد که طی ۳۰ روز اخیر در ۱۰ شبکه مختلف بلاک چین از جمله اتریوم، رونین، سولانا، پالیگان و فلو، رقمی بالغ بر ۲.۷۳ میلیارد دلار توکن غیرمثلی به فروش رفته است.

گفتنی است که بیش‌ترین فروش مربوط به شبکه رونین و مجموعه بازی بلاک چین مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی اکسی اینفینیتی بوده است که ۲۱۹.۵ میلیون دلار فردش داشته، هر چند که این رقم نشانگر کاهش ماهانه بیش از ۶۶ درصد NFT های اکسی اینفینیتی است.

ارزش کل قفل‌شده در فضای دیفای طی ۴ روز گذشته بیش از ۸ درصد کاهش یافت

ارزش کل قفل‌شده (TVL) در بخش دیفای چهار روز پیش به ۲۵۵.۸۴ میلیارد دلار رسید و از آن زمان تاکنون ۸.۵۵ درصد افت داشته و به ۲۳۳.۹۵ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است که ارزش کل قفل‌شده دیفای در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۸ کاهش یافته است.

اتریوم در میان بلاک چین‌ها همچنان دارای بیش‌ترین TVL است و ۱۴۷.۹ میلیارد دلار در پروتکل‌های مبتنی بر این شبکه قفل‌شده که نمایانگر تسلط ۵۸.۱۸ شبکه اتر بر فضای دیفای است. گفتنی است که رتبه‌های بعدی به ترتیب در اختیار بلاک چین‌های ترا، بایننس اسمارت چین، اولنچ، سولانا و فانتوم قرار دارد.

نهنگ‌ها ۶.۵ میلیارد واحد شیبا اینو را از صرافی‌ها به آدرس‌های خود افزودند

مطابق داده‌های ارائه‌شده توسط اتراسکن، دو نهنگ ارز دیجیتال در یک ساعت گذشته بیش از ۶.۵ میلیارد توکن شیبا اینو را به دست آورده‌اند. این ۲ تراکنش عظیم از کیف پول صرافی‌های بایننس و کوکوین انجام شد که اولی از کیف پول ۱۶ بایننس چهار میلیارد توکن جابجا شد و تراکنش دوم نیز مربوط به آدرس شماره سه کوکوین بود که حاوی ۲.۵ میلیارد واحد از این میم کوین بود.گفتنی است موجودی شیبا اینو آدرس نهنگ دومی که از کوکوین ۲.۵ میلیارد توکن خریداری کرد، برابر است با ۳۶۷ میلیارد توکن این میم کوین که ارزشی در حدود ۱۰.۸ میلیون دلار دارند.

شانگهای به دنبال ادغام متاورس در پنج سال آینده است

شانگهای، بزرگترین شهر چین از نظر جمعیت، قصد خود را برای گنجاندن متاورس در خدمات عمومی و سایر شرکت‌ها طی پنج سال آینده اعلام کرده است. طبق گزارش CNBC، برنامه توسعه پنج ساله کمیسیون شهرداری شانگهای اقتصاد و فناوری اطلاعات، شامل مقرراتی برای ادغام متاورس در خدمات عمومی، سرگرمی و تولید صنعتی است.

این کمیسیون در نظر دارد برای استفاده و مطالعه بیشتر برای فناوری متاورس، از جمله کاربرد آن در حسگرها و سایر ادغام‌های بلادرنگ، انگیزه ایجاد کند.

CNBC می‌گوید که رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که سند شهر شانگهای نشان‌دهنده اولین باری است که یک دولت محلی در ارتباط با برنامه پنج‌ساله پکن که در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) منتشر شد، به متاورس اشاره می‌کند. در آن زمان، پیشنهاد پکن به هفت فناوری «مرز» اشاره داشت که چین به منظور توسعه خوداتکایی در علم و فناوری روی آن تمرکز خواهد کرد. بر اساس این گزارش، شانگهای جدول زمانی یا هدف خاصی را برای دستیابی به تحقیق و توسعه متاورس خود ارائه نکرده است. این خبر پس از آن منتشر شد که Baidu مستقر در پکن اولین کنفرانس چین در متاورس را برگزار کرد که نشان دهنده افتتاح اپلیکیشن متاورس این شرکت برای توسعه دهندگان تقریباً شش سال قبل از عرضه آن بود.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۰.۶۷ درصدی بیت کوین

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.