کل 9406 امروز 0
  • تاریخ : جمعه - ۲۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 - May - 2024
  • ساعت :

    ۵۶۰ هزار میلیارد تومان تراکنش‌های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی در چهارمین ماه / رشد ۷٫۸۲ درصدی تراکنش‌های شاپرک در خردادماه

    براساس تازه‌ترین گزارش منتشرشده از سوی شاپرک، مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در تیر ماه سالجاری به ۳۳۷۶ میلیون عدد رسیده که ارزش این تراکنش‌ها در مجموع به بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    تراکنش‌های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی کشور در چهارمین ماه سال جاری به بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

    بر اساس تازه‌ترین گزارش اقتصادی منتشرشده از سوی شاپرک، مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در تیر ماه سالجاری به ۳۳۷۶ میلیون عدد رسیده که ارزش این تراکنش‌ها در مجموع به بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به خرداد رشدی معادل ۲.۰۴ درصد در تعداد و ۱.۴۲ درصدی در ارزش ریالی داشته است.

    بر این اساس، رشد اسمی ماهانه تراکنش‌های شاپرک در خرداد سال جاری نسبت به ماه گذشته معادل ۷.۸۲ درصد بوده است.

     

    سهم ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت

     

    در تیر ۱۴۰۰ سهم ابزارهای پذیرش اینترنتی در تراکنش‌های انجام شده ۶.۱۵ درصد و ابزار پذیرش موبایلی ۳.۴۷ درصد بوده و این در حالی است که کارت‌خوان‌های فروشگاهی ۹۰.۳۸ درصد از کل تراکنش‌های انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

    از تعداد تراکنش‌های انجام شده ۸۸.۰۱ درصد مربوط به خرید کالا و خدمات، ۷.۵۴ درصد مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه و معادل ۴.۴۵ درصد مربوط به مانده‌گیری بوده است.

    همچنین، از مجموع کل تراکنش‌های انجام‌شده در تیر معادل ۹۲.۵۰ درصد موفق و ۷.۵ درصد ناموفق بوده، البته تراکنش‌هایی که با سوییچ شاپرک انجام شده، ۹۹.۹۸ درصد موفق بوده است.

    اما از مجموع تراکنش‌های ناموفق انجام شده در این ماه، ۰.۷۴ درصد به دلیل خطای پذیرندگی، ۰.۲ درصد به دلیل خطای شاپرکی، ۱۰.۶۲ درصد به دلیل خطای صادرکنندگی، ۸۷.۷۷ درصد به دلیل خطای کاربری و ۰.۶۶ درصد به علت خطای کسب و کار بوده است.

    بر اساس این گزارش، نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی در تیر ماه سالجاری نیز ۱۶.۵۷ درصد بوده و این در حالی است که نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص به نقدینگی در این ماه تنها ۲.۱۱ درصد بوده است.

     

    متوسط مبلغ تراکنش‌ها در ابزارهای پذیرش

     

    بنا بر تحلیل آمارهای رسمی در تیر سال‌جاری، ابزار کارت‌خوان فروشگاهی با ۳۱۵ تراکنش به ازای هر کارت‌خوان در مکان نخست قرار می‌گیرد و پذیرش اینترنتی با ۱۲۸ تراکنش به ازای هر ابزار و پذیرش موبایلی با ۸۱ تراکنش به ازای هر ابزار فعال به ترتیب در مکان‌های بعدی قرار می‌گیرند.

    افزون بر این متوسط تراکنش هر ابزار پذیرش شاپرکی در ماه مذکور معادل ۲۶۵ تراکنش است که این تعداد نسبت به مقدار مشابه در ماه گذشته افزایش ۱.۶۳ واحدی (۰.۶۲ درصدی) را تجربه کرده است.

    همچنین بیشترین افزایش متوسط تعداد تراکنش مربوط به کارت‌خوان فروشگاهی بوده است.

    شاخص مهم دیگر، شاخص متوسط مبلغ تراکنش‌ها به ازای هر ابزار پذیرش است که بنا بر آمارهای رسمی، متوسط مبلغ هر تراکنش در ابزار پذیرش اینترنتی ۳۹.۲ میلیون تومان بوده که این عدد برای کارت‌خوان‌های فروشگاهی ۵۱ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان و برای پذیرش موبایلی تنها ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

    نوشته های مشابه

    1 - بهمن - 1402

    پيام تسليت رييس سابق هيات مديره بانك تجارت بمناسبت درگذشت رضا دولت ابادي

    پيام تسليت رييس سابق هيات مديره بانك تجارت بمناسبت درگذشت رضا دولت ابادي پيام تسليت رييس سابق هيات مديره بانك تجارت بمناسبت درگذشت رضا دولت ابادي عليرضا حاج علي رييس سابق هيات مديره بانك تجارت كه در دوران مسووليت رضا دولت آبادي در جايگاه مديرعامل بانك تجارت با وي همكار بود، در پيامي فقدان اين […]

    30 - دی - 1402

    پيام تسليت مديرعامل بانك گردشگري بمناسبت درگذشت مديرعامل بانك ملت

    محمدرضا فهمي، مديرعامل و عضو هيات مديره بانك گردشگري با صدور پيامي ضمن ابراز همدلي و همدردي با خانواده ي كاركنان شبكه بانكي، درگذشت مديرعامل بانك ملت را تسليت گف

    سود موثر سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته آمیتیس به ۲۶٫۸ درصد رسیده است.
    19 - دی - 1402
    26.8 درصد؛ سود موثر سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری در اپلیکیشن توبانک

    سود موثر سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته آمیتیس به ۲۶٫۸ درصد رسیده است.

    سود موثر سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته آمیتیس به ۲۶٫۸ درصد رسیده است. به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته آمیتیس (متعلق به بانک گردشگری) ۲۶٫۸ درصد سود موثر سالیانه به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌کند. سرمایه‌گذاران در صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته آمیتیس که سود ۲۴ درصد را به صورت ماهیانه دریافت می‌کنند، چنانچه مجددا سود […]

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات خبر داد:ارتقاء ۵ پله ای رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس
    21 - شهریور - 1402

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات خبر داد:ارتقاء ۵ پله ای رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات اعلام کرد: رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس با ۵ پله صعود از رتبه 10 در اواخر سال گذشته به رتبه ۵ در سال جاری بین هتل های تهران ارتقاء یافته است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا